انجام پروژه های فاز یک و دو معماری09128380245 www.nbpars.ir

انجام پروژه های فاز یک و دو معماری09128380245 www.nbpars.ir

سلام این وبلاگ زیر مجموعه نقش برتر است آدرس سایت اصلی nbpars.ir شماره تماس 09128380245 برای خرید هر محصول روی لینک آن کلیک و پس از پرداخت بلافاصله دانلود کنید
انجام پروژه های فاز یک و دو معماری09128380245 www.nbpars.ir

انجام پروژه های فاز یک و دو معماری09128380245 www.nbpars.ir

سلام این وبلاگ زیر مجموعه نقش برتر است آدرس سایت اصلی nbpars.ir شماره تماس 09128380245 برای خرید هر محصول روی لینک آن کلیک و پس از پرداخت بلافاصله دانلود کنید

رساله مطالعات احداث مجتمع علمی ، آموزشی ، تربیتی و توانبخشی کودکان ناشنوا ورژن 1

رساله مطالعات احداث مجتمع علمی ، آموزشی ، تربیتی و توانبخشی کودکان ناشنوا ورژن 1

تاریخ ایجاد 03/20/2013 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 245   قیمت: 20000 تومان   حجم فایل: 9208 kb  تعدادمشاهده  796


پیشگفتار
مقدمه
  بخش اول : پروپزال
ضرورت واهمیت موضوع 1
بیان مسأله 2
اهداف  3
روش تحقیق  4
بخش دوم : شناخت
فصل اول : مطالعات پایه  5
گفتار اول : مفاهیم کلی در ارتباط با علولیت و نقص شنوایی در کودکان  6
1-1- کودکان استثنایی و معلولیت  6
1-2- خصیصه ناشنوایی 9
1-2-1- تعریف و طبقه بندی  10
1-2-2- آسیب های شنوایی در کودکان و علل محیطی مربوط به آن و موارد پیشگیری از آن  11
گفتار دوم : روانشناسی ناشنوایی  15
2-1- آغاز سخن  15
2-2- ضرورت شناخت ویژگیها و اختلالات خردسالان مبتلا به نقص ناشنوایی 15
2-3- اهمیت حس شنوایی در جنبه های رشدی کودک  16
2-4- ویژگیها و اختلالات کودکان مبتلا به نقص ناشنوایی  17
2-4-1- اختلالات ارتباطی  17
2-4-1-1- تعاریف (ارتباط به زبان ، گفتار) 17
2-4-1-2- رابطه شنیدن و یادگیری زبان  19
2-4-1-3- تأثیر ناشنوایی در روند تحول زبان و گفتار کودک  19
2-4-2- ویژگیهای رفتاری ، اجتماعی، عاطفی  23
2-4-3- ویژگیهای شخصیتی  27
2-4-4- اختلالات یادگیری  28
2-4-4-1- هوش و رشد ذهنی در کودکان مبتلا به نقص شنوایی  28
2-4-4-2- یادگیری مفاهیم انتزاعی  31
2-4-4-3- حافظه (حافظه شنیداری، حافظه بصری) 32
2-4-4-4- فراخنای توجه  33
2-4-4-5- یادگیری اتفاقی  34
2-4-4-6- یادگیری با طرح قبلی  34
2-4-5- مهارت های حسی ـ حرکتی  35
2-4-6- تفاوت های فردی  38
فصل دوم : مطالعات تکمیلی  41
گفتار اول : آموزش و توانبخشی کودکان ناشنوا  41
1-1- ضرورت آموزش کودکان ناشنوا در سنین کودکی  42
1-2- سیرتحولی تعلیم و تربیت کودکان دچار نقص شنوایی در جهان و ایران  43
1-3- آموزش ویژه (آموزش و پرورش استثنایی واهداف آن)  45
1-3-1- جایگزینی کودک ، نیاز ویژه در محیط های آموزشی مناسب  46
1-3-2- اهداف آموزشی ـ تربیتی مراکز آموزشی و توانبخشی کودکان ناشنوا 46
1-4- اصول آموزش زبان به کودکان دچار نقص شنوایی 47
1-4-1- زبان آموزی به شیوه طبیعی  48
1-4-1-1- نوع بافت زمینه یا محیط یادگیری زبان  48
1-4-1-2- زبان آموزی در بستر فضای خردسالی  48
1-4-1-3- ابزارها و روش های آموزش در فرایند زبان آموزی به شیوه طبیعی
(روش تجربه ، روش هنری، روش بازی ، روش شعرگویی و قصه خوانی )  49
1-4-2- محورهای آموزشی کودکان مبتلا به نقص شنوایی  54
1-4-2-1- محورحسی  54
1-4-2-2- محور حرکتی  55
1-4-2-3- محور علوم تجربی  56
1-4-2-4- محور مفاهیم فضایی (یادگیری درک مفاهیم فضایی برای کودک) 56
1-4-2-5- محور علوم اجتماعی 56
1-4-2-6- محور زبانی  57
1-4-3- تنظیم فضای بسته آموزشی براساس شیوه ها و محورهای آموزشی  58
1-5- ماهیت توانبخشی کودک مبتلا به نقص شنوایی (توانبخشی چند تخصصی) 61
1-5-1- توانبخشی (پرورش) سمعی کودک مبتلا به نقص شنوایی 62
1-5-1-1- فعالیت های تشخیصی (از طریق خدمات شنوایی سنجی) 63
1-5-1-2- تجهیز کودک با وسایل کمک شنوایی 65
1-5-1-3- شرایط محیطی مناسب برای نگهداری و استفاده از وسایل کمک شنوایی  66
1-5-1-4- تربیت شنوایی  66
1-5-1-5- گفتار درمانی  68
1-5-2- واحد آموزش و مشاوره خانواده  69
1-5-3- توانبخشی جانبی و فعالیت های پرورشی کودکان ناشنوا به عنوان مهمترین
              ابزارهای ارتباطی 73
1-5-3-1- توانبخشی کودک ناشنوا از طریق موسیقی و صوت درمانی  73
1-5-3-2- نمایش و تئاتر در آموزش و توانبخشی کودک ناشنوا (تئاتر درمانی) 75
1-5-3-3- نقاشی درمانی (زبان نمادین کودکان ناشنوا) 76
1-5-3-4- بازی درمانی در کودکان با نقص سیستم شنوایی  78
1-5-3-5- متناسب سازی وسایل ارتباطی و فعالیت های پرورشی کودکان ناشنوا و فضاهای
                          ارتباطی مربوط به هر یک  81
گفتار دوم : مفاهیم فضایی  83
2-1- فضا و مبانی ادارک آن  83
2-2- درک کودک ناشنوا از محیط  86
2-2-1- فضای شنیداری و اهمیت حس شنوایی در درک محیط  86
2-2-2- درک کودک ناشنوا از فضای دیداری  87
2-3- معیارهای کیفیت فضا 89
2-4- شرایط محیط مطلوب شنیداری و آسایش محیطی در فضای آموزشی کودکان ناشنوا
        (مناسب سازی محیط) 92
2-5- شرایط مطلوب کالبدی  96
2-6- تراکم جمعیت و اندازه مطلوب فضاهای آموزشی ـ تربیتی کودکان ناشنوا  100
گفتار سوم : اصول ایمنی در فضاهای آموزشی کودکان ناشنوا 102
گفتار چهارم : تناسبات انسانی کودک و نقش آن در طراحی  110
گفتار پنجم : معرفی فضاها در مراکز خاص توانبخشی و آموزش کودکان ناشنوا 113
5-1- تعریف کلی از مراکز خاص توانبخشی ـ آموزشی کودکان ناشنوا و طبقه بندی فضاهای عملکردی 113
5-2- فضاهای اداری  114
5-3-1- واحد پزشکی (متخصص مغز و اعصاب یا نورولوژیست)  118
5-3-2- فضاهای واحد تشخیصی  118
5-3-2-1- اتاق شنوایی سنجی نوزادان (Audiotry Brainstem Response)ABR 118
5-3-2-2- اتاق شنوایی سنجی PTA (اتاق ادیومتری)(Pure ton Audiometric) 120
5-3-2-3- اتاق شنوایی سنجی به صورت بازی (Visual Rein Audiometric) 121
5-3-2-4- اتاق آزمون تعادل (Electro Nystagmo Grapy)ENG 122
5-3-3- فضاهای واحد توانبخشی سمعی 123
5-3-3-1- لابراتوار ارزیابی و تجویز سمعک 123
5-3-3-2- اتاق تربیت شنوایی  124
5-3-3-3- اتاق گفتار درمانی  126
5-3-3-4- اتاق کالیبراسیون 128
ضمیمه  129
5-3-4-1- اتاق صوت درمانی با موسیقی (موسیقی درمانی) 131
5-3-4-2- اتاق بازی درمانی  132
5-3-4-3- واحد فعالیت های ادراکی حرکتی  135
5-3-4-4- واحد هنر درمانی  136
5-3-5- واحد آموزش و مشاوره والدین (مرکز خانوادگی ) 137
5-3-6- فضاهای آموزشی ـ پرورشی کودکان ناشنوا 138
5-3-6-1- فضاهای آموزشی ـ پرورشی کودکان 7-2 سال (سنین پیش از دبستان)
(واحد آموزش طفل و مادرـ واحد مهدکودک ، واحد پیش دبستانی، کلاس آزاد و ....) 138
5-3-6-2- فضاهای آموزشی ـ پرورشی کودکان 11-7 سال 
(کلاس های آموزشی ، کلاس های ویژه وکارگروهی ، کتابخانه ، کارگاه های هنری و ...)  146
5-3-6-3- فضاهای پرورشی مشترک بین دو گروه سنی
(سالن ژیمناستیک ، سالن چند منظوره ، نمایشگاه و ....)  152
5-3-7- معرفی فضاهای خدماتی و پشتیبانی  155
5-3-8- معرفی فضاهای باز مجموعه  158
5-3-9- معرفی فضاهای گردش (ورودی، فضاهای ارتباطی افقی ، فضاهای ارتباطی عمودی) 161
فصل سوم : مطالعات تطبیقی  166
گفتار اول : بررسی نمونه های داخلی  167
1-1- مرکز آموزش پیش دبستانی امام رضا (ع) (مشهد)  167
1-2- مرکز آموزش پیش دبستانی باغچه بان شماره 5 (تهران ) 175
1-3- مجتمع آموزشی نیمروز (تهران) 174
گفتار سوم : بررسی نمونه های خارجی  176
2-1- مدرسه شمپاین لی. نوز  176
2-2- مدرسه کلایتون مونته سوری  180
فصل چهارم : مطالعات زمینه  183
گفتار اول : مطالعات مشهد درارتباط با موضوع پروژه  184
1-1- مطالعات جمعیتی  184
1-2- بررسی وضعیت آموزشی کودکان با نیازهای ویژه  184
1-3- نتایج بدست آمده از جداول آماری  187
گفتار دوم :‌مطالعات اقلیمی  188
2-1- خصوصیات اقلیتی شهر مشهد  188
2-2- اثرات اقلیم در طراحی فضاهای آموزشی و فضاهای مشابه آن در مشهد  189
2-3- جمع بندی یافته های ویژگیهای اقلیمی مشهد  190
گفتار سوم : مکان یابی کالبدی و اصول انتخاب سایت  192
3-1- سازگاری  192
3-2- مطلوبیت  193
3-3- بررسی گزینه های مختللف و مقایسة آنها و انتخاب گزینه نهایی  194
گفتار چهارم : بررسی منطقه پروژه در مشهد  196
4-1- ویژگی های تاریخی محدوده  196
4-2- موقعیت مکانی در شهر  196
4-3- موقعیت محدوده به لحاظ توزیع کاربریها 197
4-4- موقعیت محدوده به لحاظ دسترسی  197
بخش سوم : تحلیل
فصل اول :‌تدقیق اهداف و ارائه راهکارها 199
فصل دوم : تدوین مبانی طراحی معماری پروژه (تدوین مبانی عام و خاص طرح )  201
فصل سوم : تدوین برنامه فیزیکی  206
گفتار اول : شناخت و تعریف جمعیت مخاطب  206
گفتار دوم : تعیین اجزاء و عناصر فضایی پروژه  207
گفتار سوم : جداول برنامه فیزیکی  213
بخش چهارم : طراحی
فصل اول : سایت آنالیز  221
فصل دوم : قابلیت سنجی اراضی  230
فصل سوم : روند طراحی  232
فصل چهارم : سازه و تأسیسات  235
فصل پنجم : ارائه نقشه های نهایی (این قسمت در فایل موجود نیست)  245
منابع و مآخذ

کلمات کلیدی مرتبط:
مجتمع ناشنوایان ,مجموعه فرهنگی ناشنوایان ,مدرسه ناشنوایان ,کرو لال ,مجتمع آموزشی کر و لال ,ناشنوایان ، مطالعات،رساله ، دانلود ناشنوایان ،رساله ناشنوایان، پایان نامه ناشنوایان ،برنامه فیزیکی، سرانه ،اصول و ضوابط ، مبانی نظری ، ضوابط ، دیاگرام، نمونه مشابه ، نمونه تطبیقی ،تاریخچه ، دانلود رساله ،دیاگر,