انجام پروژه های فاز یک و دو معماری09128380245 www.nbpars.ir

انجام پروژه های فاز یک و دو معماری09128380245 www.nbpars.ir

سلام این وبلاگ زیر مجموعه نقش برتر است آدرس سایت اصلی nbpars.ir شماره تماس 09128380245 برای خرید هر محصول روی لینک آن کلیک و پس از پرداخت بلافاصله دانلود کنید
انجام پروژه های فاز یک و دو معماری09128380245 www.nbpars.ir

انجام پروژه های فاز یک و دو معماری09128380245 www.nbpars.ir

سلام این وبلاگ زیر مجموعه نقش برتر است آدرس سایت اصلی nbpars.ir شماره تماس 09128380245 برای خرید هر محصول روی لینک آن کلیک و پس از پرداخت بلافاصله دانلود کنید

رساله و مطالعات طراحی مدرسه معماری

رساله و مطالعات طراحی مدرسه معماری

تاریخ ایجاد 07/05/2013 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 240   قیمت: 15000 تومان   حجم فایل: 11257 kb  تعدادمشاهده  946



    فصل اول : بیان موضوع طراحی
    1- عنوان       
    2- بیان مساله و ضرورت طراحی   
    3- بیان اهداف          
    4- مبانی نظری عام طرح    
    فصل دوم: مطالعات پایه
    1- آموزش عمومی   
    1-1- هدف از آموزش
    1-2- تأثیر آموزش بر فرهنگ
    1-3- تأثیر فرهنگ بر جامعه
    1-3-1- ارزش‌ها و صورتهای پایدار و کهن   
    1-3-2- ارزش‌ها و صورتهای نیمه پایدار یا سبک    
    1-3-3- ارزش‌ها و صورتهای زودگذر یا مد  
    1-4- وظایف مدرسه در مقابل فرهنگ       
    1-4-1- فهم میراث فرهنگی           
    1-4-2- ارزش سنجی میراث فرهنگی       
    1-4-3- توسعه و پیشرفت میراث فرهنگی           
    2- آموزش و پرورش 
    2-1- تاریخچه آموزش و پرورش در ایران     
    2-1-1- سیستم آموزشی سنتی   
    2-2- مدرسه در تاریخ معماری ایران           
    2-2-1- قبل از ورود اسلام    
    2-2-2- بعد از ورود اسلام    
    2-2-2-1- مدارس در دوران اولیه سلجوق  
    2-2-2-2- مدارس ایرانی در دوران ایلخانی
    2-2-2-3- دوران طلایی مدارس ایرانی       
    2-2-2-4- مدارس دوران صفویه      
    2-2-3- استخراج ویژگی‌های برجسته معماری ایرانی در طراحی مدارس        
    2-2-4- مدرسه در تاریخ معماری ایران       
    2-2-4-1- بررسی تعدادی از مدارس قدیمی ایران
    2-2-4-1-1- مدرسه دارالفنون         
    2-2-4-1-2- مسجد مدرسه سپهسالار      
    2-2-4-1-3-  مدرسه علیا»‌ی تون (فردوس)         
    2-2-4-1-4- مدرسه علمیه علیا      
    2-2-4-2- آموزش و پرورش در دوران معاصر         
    2-2-4-2-1- ایجاد نوعی مقایسه بین شرایط امروز و دیروز          
    2-3- اهداف آموزش و پرورش در ایران       
    2-4- تلفیق آموزش با هنر و علمی شدن هنرها  
    2-4-1- پیدایش اولین هنرستان‌ها (مراکز فنی حرفه ای) در ایران         
    2-4-2- اصول آموزش وپرورش در هنرستان‌ها     
    2-4-2-1- محتوای آموزش   
    2-4-3- اهمیت و آموزش فنی حرفه‌ای (هنرستان ها)    
    2-4-4- اهداف آموزش فنی حرفه‌ای         
    2-5- نقد و بررسی نظام‌های آموزش و پرورش    
    2-5-1- سیستم آموزشی سنتی (معلم محور)    
    2-5-2- سیستم آموزش رایج (موضوع محور)        
    2-5-3- سیستم آموزشی مدرن (دانش‌آموز محور)          
    2-6- مقایسه سیستم‌های آموزشی و انتخاب شیوه آموزشی مناسب 
    3- هنر
    3-1- وابستگی انسان امروز با موضوعات فرهنگی مثل هنر      
    3-1-1- تعریف فرهنگ         
    3-1-2- تعریف و منشا هنر  
    3-1-3- ارتباط فرهنگ- هنر- تمدن  
    3-2- فلسفه هنر- چیستی هنر     
    3-2-1- تعریف هنر در موضوع         
    3-3- انواع هنر          
    3-3-1- هنرهای دیداری     
    3-3-2- هنرهای شنیداری  
    3-3-3- هنرهای گفتاری     
    3-3-4- هنرهای آمیخته      
    3-4- هنر زیبا و هنر کاربردی (دوگانگی کاذب)     
    3-5- تعریف هنرهای تجسمی       
    4- نوجوانی و جوانی           
    4-1- تعریف جوانی (بررسی روانشناختی گروه سنی جوان)     
    4-1-1- مشخصه اصلی دوره جوانی          
    4-1-2- سنین نوجوانی و جوان
    4-2- رشد جسمی و جنسی (بلوغ)          
    4-3- رشد و تغییرات تفکر در نوجوان و جوان         
    4-4- خلاقیت ویژگی مهم نوجوانان و جوانان         
    4-4-1- خلاقیت چیست؟
    4-4-1-1- تفکر واگرا
    4-4-1-2- تفکر همگرا          
    4-4-2- ویژگی‌های نوجوان خلاق   
    4-4-3- خلاقیت و محیط اجتماعی  
    4-5- روحیات جوان   
    4-5-1- خود و خودانگاره      
    4-5-2- عزت نفس   
    4-5-2-1- تفاوت عزت نفس در دختران و پسران   
    4-5-2-2- عوامل موثر در عزت نفس           
    4-5-3- شخصیت و عوامل تاثیر گذار برآن  
    4-5-4- هویت و عوامل شکل دهنده آن     
    4-5-4-1- دستیابی به هویت          
    4-5-4-2- تعلیق هویت        
    4-5-4-3- توقف هویت         
    4-5-4-4- پراکندگی هویت  
    4-5-5- وضعیت هویت در سنین مختلف    
    4-5-5-1- هویت جنسی      
    4-5-5-2- هویت اجتماعی و فرهنگی        
    4-6- عواطف در جوانان        
    4-7- نیازهای جوانان
    4-7-1- نیازهای کمبود         
    4-7-2- نیازهای رشد           
    4-7-3- نیازهای روانی نسل جوان و تبعات عدم ارضای آنها        
    4-8- علایق جوانان  
    4-9- نظام‌های فرهنگی- اجتماعی موثر در رشد نوجوانان و جونان       
    4-- تاثیر شرایط اجتماعی و اقتصادی بر وضعیت نوجوانان و جوانان       
    4-- جایگاه جوان در جامعه  
    فصل سوم : مطالعات تکمیلی
    1- مقررات ساختمانی در سایت با کاربری آموزشی        
    1-1- تراکم ساختمانی در کاربری آموزشی          
    1-1-1- مقررات ساختمانی در حوزه زمینهای آموزشی با کاربری آموزشی       
    1-1-2- پارکینگ در کاربری آموزشی           
    2- ارکان و اصول طراحی فضای آموزشی 
    2-1- مکان یابی فضای آموزشی    
    2-1-1- کاربری‌های سازگار 
    2-1-2- کاربری‌های ناسازگار          
    2-1-3- قرارگیری مرکز آموزشی در سایت شهر با توجه به ضوابط و اولویتهای همجواری و دسترسی
    2-1-4- تحلیل و پیشنهادات همجواریها      
    2-1-5- مکان یابی با توجه به فرم و شکل زمین    
    2-1-6- شرایط محیطی       
    2-1-7- اوضاع طبیعی زمین
    2-2- جهت یابی فضای آموزشی    
    2-3- دسترسی به فضای آموزشی          
    2-3-1- شعاع دسترسی     
    2-3-2- عوامل کاهش شعاع دسترسی    
    2-4- ایمنی واحدهای آموزشی      
    2-4-1- ایمنی در مقابل سوانح طبیعی      
    2-4-2- ایمنی در مقابل سوانح غیر طبیعی
    2-4-2-1- حریق        
    2-4-2-2- خطوط انتقال و توزیع برق
    2-4-3- ایمنی در ارتباط با حوادث داخلی مدرسه 
    2-4-4- رعایت عقب نشینی جلوی ورودی مدارس           
    2-5- ساختار و سازمان دهی محیط در مدرسه    
    2-6- تناسبات انسانی و نقش آن در طراحی        
    2-6-1- ابعاد و اندازه‌های وسایل مدرسه  
    2-7- خصوصیات فیزیکی مدارس   
    2-7-1- انواع سازماندهی مدارس  
    2-7-1-1- سازماندهی مرکزی        
    2-7-1-2- سازماندهی خطی         
    2-7-1-3- سازماندهی شعاعی     
    2-7-1-4- سازماندهی مجموعه‌ای یا گروهی      
    2-7- خصوصیات فیزیکی مدرسه  
    2-7-2- ظرفیت مدارس        
    2-7-3- تعداد طبقات مدارس           
    2-7-4- مساحت و حداقل سطح زیر بنای مورد نیاز          
    2-7-6- ظرفیت و سرانه فضاها     
    2-7-6-1- فضاهای بسته و سرپوشیده     
    2-7-6-2- فضاهای محوطه 
    2-7-7- سازمان دهی و ساخت کلاس       
    2-7-7-1- سازمان اجتماعی کلاس
    2-7-7-2- سازمان دهی محیط فیزیکی (انواع چیدمان در کلاس)           
    2-8- خصوصیات محیط درس          
    2-8-1- نورگیری کلاس‌ها    
    2-8-1-1- استفاده از نور طبیعی     
    2-8-1-2- استفاده از نور مصنوعی 
    2-8-2- اهمیت عامل رنگ در فضاهای آموزشی   
    2-8-2-1- مبانی رنگها          
    2-8-3- صوت
    2-8-3-2- آلودگی صوتی توسط وسایل نقلیه       
    2-8-3-3- روش‌های کنترل سر و صدا        
    2-8-4- شرایط مناسب هوا در فضاهای داخلی   
    2-9- خروجی‌های مدارس  
    2--راهروهای پله     
    2-- راهرو ها 
    2-- نرده‌های حفاظ پله        
    2-- درها        
    2-- فضاهای واحد آموزشی
    2--1- فضاهای بسته یا سرپوشیده           
    2--2- فضاهای باز و محوطه          
    2-- نکاتی در طراحی فضاهای اموزشی  
    2-16- اصول کلی در طراحی هنرستانها   
    2-17- آشنایی بارشته نقشه کشی معماری       
    2-18- اصول مربوط به طراحی فضاهای ورزشی در مدارس      
    چکیده فصل سوم ( مطالعات تکمیلی )   
    فصل چهارم : مطالعات تطبیقی
    1- بررسی نمونه‌های داخلی         
    1-1- هنرستان دخترانه پاپلی خلعتبری، تهران     
    1-2- دانشکده هنر‌های زیبا
    2- بررسی نمونه‌های خارجی        
    2-1- دانشگاه پل      
    2-2- مدرسه هنر و معماری فلوریدا
    فصل پنجم : مطالعات زمینه
    مطالعات زمینه         
    1-1- ویژگی‌های شهر مشهد         
    1-1-1- مطالعات جغرافیایی و اقلیمی       
    1-1-2-  خصوصیات اقلیمی 
    1-1-3- تقسیمات اقلیمی و تیپولوژی معماری      
    1-1-4- ویژگی‌های معماری در مناطق گرم و خشک        
    1-2- اثرات اقلیمی در طراحی فضاهای آموزشی
    1-2-1- ضرورت توجه به بحث طراحی اقلیمی در ساختمان‌های آموزشی        
    1-3- عمده‌ترین ویژگی‌های اقلیمی برای ساختمانهای آموزشی در شرایط آب و هوایی مشهد        
    1-4- فرم کالبدی و سازمان دهی پلان      
    1-5- ابعاد و اندازه پنجره‌ها  
    1-6- عمق سایه بان
    1-6-1- ضریب سایه بان (c)
    1-7- تهویه مورد نیاز
    1-8- مصالح ساختمانی و رنگ سطوح خارجی     
    1-8-1- تاثیر رنگ خارجی     
    1-9- گیاهان و فضای سبز  
    1-- پیشنهاد سیستم سرمایش و گرمایش مکانیکی مناسب     
    2- مطالعات جمعیتی شهر مشهد 
    2-1- جمعیت کنونی شهر مشهد    
    2-2- جمعیت شناور شهر مشهد      0
    2-3- جمعیت آینده شهر مشهد        0
    فصل ششم : معرفی سایت پروژه
    1ـ عوامل مهم و تأثیر گذار در مکان یابی سایت آموزشی 
    2ـ معرفی سایت      
    2-1- بررسی منطقه پروژه  
    2-1-1- وضعیت فیزیکی زمین (ابعاد و اندازه‌های سایت)
    2-1-2- موقعیت مکانی به لحاظ کاربری‌های اطراف         
    2-1-3- دسترسی‌های پیرامون سایت و وضعیت ترافیکی آن     
    2-1-4- ترافیک          
    2-1-5- تراکم ساختمانی در محدوده سایت           
    3- سایت آنالیز          
    3-1- تحلیل دسترسی‌ها و درجه بندی معابر
    3-2- بررسی کاربری‌های اطراف و تراکم طبقاتی
    3-3- بررسی گره‌های ترافیکی و آگوستیک          
    3-4- بررسی وضعیت تابش
    3-5- دید و منظر از بیرون سایت به درون  
    4- عکس‌های سایت
    فصل هفتم : برنامه فیزیک طرح
    برنامه فیزیکی طرح 
    فصل هشتم : مبانی طراحی معماری پروژه
    1- مبانی نظری خاص طرح 
    2- روند طراحی        
    2-1- لکه های پیشنهادی    
    2-2- احجام پیشنهادی         
    3- دیاگرام توجیه طرح پروژه
    فصل نهم : مدارک و نقشه های طرح
    مدارک و نقشه های طرح    

    منابع  

 


کلمات کلیدی مرتبط:
رساله معماری ,مدرسه معماری ,خانه معمار ,پایان نامه مدرسه معماری ,برنامه فیزیکی مدرسه معماری ,مدرسه معماری ، مطالعات، رساله ، دانلود مدرسه معماری ، رساله مدرسه معماری ، پایان نامه مدرسه معماری ، برنامه فیزیکی ، سرانه ،اصول و ضوابط ، مبانی نظری ، ضوابط ، دیاگرام، نمونه مشابه ، نمونه تطبیقی ،تاریخچه,
مقالات مرتبط
رساله کامل طراحی مدرسه معماری
مطالعات طراحی مدرسه معماری - رساله مدرسه معماری