پاورپوینت بررسی موزه هنرهای فورت وورت و موزه چیکاتسو آسوکا اثر تادائو آندو Chikatsu Asuka
بخشی از مطلب
در 13 اکتبر 1941 میلادی در اوزاکای ژاپن دیده به جهان گشود، در سال 1960
م . به یک بکسر حرفه ای تبدیل شد. در سالهای 69-1962 م . تعالیم خود
آموخته و غیر آکادمیک خود را به عنوان یک معمار با سفرهای آموزشی به اروپا،
آمریکا و آفریقا و مطالعه بر روی خانه های فرانک لویدرایت و کارهای
مدرنیسم قدیمی (کلاسیک) تکمیل کرد
افزایش کمی آثار او در سطح معماریهای مسکونی، کلیساها، موزه ها و مجتمع های
… با تکیه ای مداوم و تقریباً انحصاری بر ساختارهای بتن مسلح بزرگ و
نمایان است که عظمت را در معماری او فزونی می بخشد. او واسطه ای میان شرق و
غرب است، و بتن را ـ با اینکه از مواد جدایی ناپذیر جنبش مدرن .اروپاست ـ
در جهت نشان دادن زیبایی شناسی شرقی به کار می برد
مصالح معماری آندو، بتن خام، خورشید، آسمان، سایه و آب است یا به عبارت
بهتر، فضا. تأکید او بر این نکته است که استفاده کنندگان از بنا باید طبیعت
را تجربه و احساس کنند و اینها همه ریشه در سنت منطقه ای زیستگاه او ـ
کانزایی ـ دارد.
طراحی آندو خلوص و سادگی یک کار هنری مدرن را داراست.
دیوارهای بتنی حجیم که طراحی شده اند بی باکانه سازه اصلی اولیه را نمایش می دهند
آندو:سعی کردم فرم های محکم و سخت را با قسمتی از زندگی در این فضاها و در
این اجتماع ترکیب کنم.مایه الهام من در پیدا کردن راه حل هایی برای این
مشکلات استقلال تئوری معماری من است که آن همان پایه قرار دادن فرم های
هندسی ساده است و دیگری اعتقاد شخصی ام در مورد زندگی و احساس من به عنوان
یک ژاپنی است.
آندو از جذابیت فرم صرفنظر کرده و بر جذابیت فضا تاکید می ورزد.. او اعتقاد
دارد که فرم، از تأثیر فضایی می کاهد و در نتیجه، جذابیت معماری را محدود
می کند..
به اعتقاد او، ارحجیت دادن به فرم به معنای ارجحیت دادن به حس بینایی در
میان پنج حس و عدم توجه به عمق فضایی است. در نتیجه او در پی نفی فرم به
مفهوم به کارگیری فرمهای ساده و انکار ساده و انکار فرمهای پیچیده است.
(نفی تصویر صرفاً بصری در فضا). معماری او، معماری نفی و انکار است. او
جامعه مدرن و جهانی بودن را نفی می کند. در این حال، نفی به معنای حمایت از
استقلال شخصی و رهایی از یکنواختی مدرن است مرتبط با شخصی که می خواهد به
شکلی فردی زندگی کند. اولین چیزی که آندو نفی کرده، مفاسد جامعه مدرن و
ارزشهای آن است. (برای مثال، مقولة راحتی) آندو راحتی مدرن را نفی کرده،
تلاش می کند ارتباط پویایی با جهان برقرار کند. او راحتی را از معماری خود
دور می کند و به جای آن امکان حضور انسان و طبیعت را در کالبد معماری اش
فراهم می سازد.
«تادائو آندوی جوان، در میانه دهه 70، با خانههای ردیفی شهری کوچک در
Sumiyoshi، اوزاکا، بطور پا به عرصه معماری بینالملل گذاشت. او در این
پروژه، از طریق ایجاد رابطهای کامل با محیط اطراف، یک جهان کوچک، یک فضای
بینهایت ساده، خلاصه و باشکوه، خلق کرد و با استفاده از بتن مسلح اکسپوز،
حساسیت و توجه ویژهای از خود نسبت به جزئیات و نیز کیفیات خاص ساختمانی
نشان داد.
او از آن زمان تاکنون، با استفاده از نوعی معماری شاعرانه، سبک اصیل و
بدیعی خلق کرده که منحصر به خود اوست. او این سبک را در آثار خود، بدون
توجه به نوع و مقیاس پروژهها، با بهرهگیری از استعداد معمارانه و حساسیت
فراوان خویش، به جهان عرضه کرده است. جدیدترین ساختمان اجراشده او موزه
هنر او در تگزاس است.Fort Worth
و....