انجام پروژه های فاز یک و دو معماری09128380245 www.nbpars.ir

انجام پروژه های فاز یک و دو معماری09128380245 www.nbpars.ir

سلام این وبلاگ زیر مجموعه نقش برتر است آدرس سایت اصلی nbpars.ir شماره تماس 09128380245 برای خرید هر محصول روی لینک آن کلیک و پس از پرداخت بلافاصله دانلود کنید
انجام پروژه های فاز یک و دو معماری09128380245 www.nbpars.ir

انجام پروژه های فاز یک و دو معماری09128380245 www.nbpars.ir

سلام این وبلاگ زیر مجموعه نقش برتر است آدرس سایت اصلی nbpars.ir شماره تماس 09128380245 برای خرید هر محصول روی لینک آن کلیک و پس از پرداخت بلافاصله دانلود کنید

مطالعات خانه کودک

مطالعات خانه کودک

تاریخ ایجاد 18/03/2014 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 248   قیمت: 20000 تومان   حجم فایل: 7605 kb  تعدادمشاهده  168


 
مقدمه    17
-1-1 روانشناسی کودک    21
1-1-1 کودک کیست و به چه گروه سنی اطلاق می شود:    21
2-1-1 رشد از دیدگاه روانشناسان    22
1) نظریه روان کاوی فروید:    22
2) نظریه رشد طبیعی گزل:    22
3) نظریه تقویت عامل اسکینر:    23
4) نظریه شناختی- ادراکی پیاژه:    23
5) نظریه روانی- اجتماعی اریکسون:    23
3-1-1 زمینه های رشد کودک    24
1) رشد جسمی :    24
2) رشد هوشی :    25
3) رشد اجتماعی :    25
4) رشد عاطفی :    25
5) رشد کلامی :    26
4-1-1 خصوصیات روانی کودک:    26
1) ویژگیهای کلی دوره نونهالی ( 3 تا 6 سالگی)    26
2) ویژگیهای کلی دورة نوباوگی ( 6 تا 12 سالگی)    29
-2-1 رفتارشناسی کودک    32
1-2-1 دوره نونهالی ( 3 تا 6 سالگی)    32
1)رشد عقلی:    32
الف ) ادراک و تشکیل مفاهیم ذهنی:    34
ب)کنش علامتی:    36
پ)نمادهای ذهنی:    38
ت) تشکیل نمادهای ذهنی:    38
ج) نکات مهم در تشکیل نمادهای ذهنی:    39
خ) معنی    41
د) استدلال    41
ر) ایجاد ارتباط:    43
الف )یادگیری در دوره نونهالی:    44
ب) اثر محیط    45
پ) وسایل بازی:    45
ت) اهمیت وظیفه    47
ج) آموزش و راهنمایی    48
2-2-1 دوره نوباوگی ( 6 تا 12 سالگی)    51
1) رشد عقلی:    51
الف )عوامل وابسته به رشد عقلی    52
ب) رشد گویایی:    53
پ) رشد مفاهیم:    55
1)مفهوم عدد    55
)مفهوم مکان    56
3) مفهوم زمان    57
4)مفهوم علت    58
4)درک زیبایی    59
2) خلاقیت:    60
الف (شناخت خلاقیت در کودکان    60
ب )اصول ایجاد خلاقیت    64
پ )عوامل باز دارنده بروز خلاقیت    66
1) موضوع تحمیلی    66
2) مدل یا کپی کردن    67
3) دخالت نابجا    68
4) لوازم نامناسب    68
5) جایزه دادن    69
ت ) زمینه های بروز خلاقیت:    70
3) رشد بدنی و بهداشت:    71
4) مهارتهای جنبشی:    71
5) رشد اجتماعی:    72
اثر رفتار بزرگسالان:    73
-3-1 دلیل انتخاب گروه سنی 3 تا 12 سال :    73
-1-2 نیاز کودک به هنر    78
2-2 کودک و نقاشی    80
1-2-2 کودک و هنر انتزاعی    82
3-2 کودک و موسیقی:    88
2-3-1 نظریات «کودای»در مورد موسیقی کودکان    90
2-3-2 موسیقی و نمایش:    91
1) موسیقی بجای کلام:    92
2) موسیقی بجای قسمتی از صحنه:    92
3) همانندگرایی موسیقی:    92
4-2 کودک و نمایش:    94
5-2 کودک و معماری:    97
1-5-2 کودک و فضا:    98
2-5-2 دریافت حسی کودک از فضا:    103
1) اشکال:    104
2) رنگ ها:    105
3) بافت ها:    106
4) نور:    107
5) صداهای محیط:    111
6) محیط طبیعی:    111
3-5-2 دنیای خیال و فانتزی:    112
4-5-2 نیاز به تملک فضا:    116
5-5-2 تأثیر بزرگسالان بر درک کودک از فضا:    117
6-5-2 نخستین دوره کارگاه های آشنایی با معماری برای کودکان    118
-1-3 اهداف    125
-2-3 بررسی نمونه ها    126
1-2-3 نمونه های مشابه خارجی    126
Heddernheim – Nord Kindertag estate , Frankfurt    126
شهر بچه ها در بازارچه (میدان) کودکان اوزاکا(  KID'S TOWN in Kid's Plaza Osaka)    132
-1 کف های ناهموار    134
-2 پنجره های ناهمگون    135
-3 احساس شگفتی    135
-4 ستون های رنگین    136
-5 کشف و جستجو در محیط    136
قصر کودکان من – ماتسوزاکا Matsuzaka    141
مهندسین اوزاکا Osaka + انجمن معماری ساکاکورا Sakakura    141
2-2-3 نمونه های مشابه داخلی    144
-1 فرهنگسرای خاوران    144
معرفی مجموعه فضاهای    145
فرهنگسرا    145
-3-3 نکات مهم در طراحی برای کودکان    149
1-3-3 اهمیت طراحی در فضای باز :    149
2-3-3 خصوصیات معماری برای کودکان:    156
-1 معماری زمین:    157
معماری تئاتری:    158
3 - معماری حلقوی برای بازی:    158
-4 حس (بیان) حالت تعلیق در معماری:    159
-5 حس (بیان) تنوع در فضا :    160
-6 تنوع در سمبل ها:    160
-7 فضاهای فعالیتی میان بر:    161
3-3-3 احکام طراحی    161
1 - فضاهای طبیعی    162
2 - فضاهای باز    162
3 - فضای راه ها    163
4 - فضاهایی برای ماجراجویی    163
5 - فضاهای مخفی    164
6 - ساختارهای بازی    164
فضاهای لازم برای بازی:    165
4-3-3 خصوصیات فضاهای کودکانه:    165
اندازه های بدن کودک:    166
4-  ابعاد زیر درحالت خوابیده اندازه گیری شده اند - جدول شماره 4    166
فضاهای بازی :    168
جدول شماره 4-6-فواصل فضاهای بازی و محل مسکونی    170
عناصر اصلی در فضاهای بازی:    170
زمین:    171
گیاهان:    171
آب    171
5-3-3 زمینهای بازی گروههای مختلف سنی:    172
زمین های بازی مختص کودکان زیر 3 سال:    172
زمین بازی کودکان بین 3 تا 7 سال:    173
زمین بازی کودکان بین 7 تا 9 سال    174
زمین بازی کودکان بین 9 تا 12 سال    174
5-3-3 انتخاب کفپوش مناسب    175
1 - کفپوشهای گیاهی :    176
2 - کفپوشهای سخت بتونی :    176
3 - کف پوش چوبی :    177
4 - ماسه :    177
6-3-3 وسایل بازی    179
جدول شماره 4-7-معایب و محاسن جنسیت های مختلف وسایل بازی    180
7-3-3 وسایل بازی فضای باز:    182
1 - تاب :    183
2 - سرسره :    183
-3 اسباب بازی های فنری :    184
4-  کلبه یا سازه های ماجراجویی:    184
5-  الا کلنگ :    186
-6 کابل و مخروط بازی :    186
8-3-3 امکانات و تجهیزات    188
-4-3 شناخت بستر طراحی    188
1-4-3 شناخت عمومی استان تهران    188
2-4-3 موقعیت و وسعت شهر تهران    191
3-4-3 بررسی اقلیم تهران    192
4-4-3 بادها    197
5-4-3 تابش    197
6-4-3 رطوبت    198
7-4-3 لرزه خیزی تهران    198
8-4-3 ویژگی های معماری بومی مناطق فلات مرکزی (تهران)    203
9-4-3 جهت گیری نسبت به تابش    205
10-4-3 جهت گیری نسبت به وزش باد    205
-5-3 برنامه فیزیکی    206
2-5-3 آتلیه ی موسیقی    215
1 - سالن آشنایی با آلات موسیقی    215
2 - کلاسهای آموزش موسیقی:    215
3 - انبار    215
سرویس های بهداشتی:    216
2-5-3 آتلیه ی نقاشی:    216
نقاشی دیواری:    216
نقاشی روی زمین:    217
نقاشی ریتمیک:    217
نقاشی های گروهی:    218
1 - انبار ابزار و وسایل    218
2 - کمدهای مخصوص کودکان:    218
3 - دستشویی:    219
3-5-3 آتلیه ی معماری:    219
-1 کارگاه معماری    219
-2 بلوک سازی:    220
-3 انبار وسایل    221
4-5-3 آتلیه ی سفال گری و مجسمه سازی:    221
-1 گارگاه سفال گری و مجسمه سازی    221
-2 دستشویی و سرویس بهداشتی:    222
-3 تعویض لباس:    222
4-5-3 ایستگاه کامپیوتر:    222
5-5-3 کتابخانه:    223
-1 سالن اصلی:    223
-2 سالن قصه گویی:    224
-3 اتاق راهنما:    224
-4 انبار اصلی :    224
6-5-3 بوفه و رستوران:    225
7-5-3 مراقبت های پزشکی :    225
-1 اتاق انتظار    225
-2 اتاق معاینه (معاینه پزشکی و یونیت دندانپزشکی + فضای نشمین)    225
-3 دستشویی و روشویی    225
اقلیم    226
تحلیل سایت و اطلاعات منطقه 22 شهرداری    226
سابقه پیدایش منطقه 22 شهرداری    226
آب و هوای منطقه    229
مشخصات جغرافیایی و اقلیمی منطقه 22 شهرداری تهران    233
وضعیت اقلیم و هواشناسی منطقه    236
توپوگرافی منطقه    238
پتانسیل های توسعه منطقه    239
توان محیطی    239
توان تحرکاتی و ارتباطی    241
توان حقوقی و اجرایی    242
_ نقشه هوایی    242
_نقشه  دسترسی و معابر    244
_ نقشه همسایگی ها    247
منابع    249
 


کلمات کلیدی مرتبط:
رساله خانه کودک, ,مطالعات خانه کودک, ,پروژه خانه کودک, ,پروپوزال رساله خانه کودک, ,پایان نامه خانه کودک, ,پلان خانه کودک, ,پاورپوینت خانه کودک, ,دانلود رایگان خانه کودک, ,طراحی خانه کودک, ,دانلود رساله پایان نامه معماری , دانلود رساله پایان نامه معماری, دانلود رساله معماری, دانلود پروپوزال, دانلود پ,
مقالات مرتبط در این دسته
مطالعات طراحی مرکز سماع و رقص های آیینی ایران ، رساله معماری
مطالعات طراحی معماری خانه هنر
مطالعات طراحی معماری مرکز موسیقی درمانی
مطالعات طراحی کافه کتاب
مطالعات طراحی فرهنگسرای خط و خوشنویسی با رویکرد تعاملات اجتماعی
مطالعات طراحی مرکز موسیقی فولکوریک با رویکرد معماری معناگرا
دانلود مطالعات سینما ، word
دانلود مطالعات فرهنگسرای کودک ، word
دانلود مطالعات فرهنگسرا ، word
دانلود مطالعات خانه اپرا، word
مطالعات طراحی نمایشگاه و خانه لباس با رویکرد هنر اقوام ایران
مطالعات طراحی خانه و مرکز ملی زنان با رویکرد نقش زنان در فعالیتهای اجتماعی – اقتصادی و ... در جامعه
رساله طراحی و معماری مرکز هنرهای بصری
مطالعات طراحی خانه موسیقی
مطالعات طراحی موزه هنر و معماری در کرمان
رساله طراحی خانه موسیقی با نگاه به موسیقی کلاسیک و رویکرد روانشناسی محیط
مطالعات طراحی خانه موسیقی با رویکرد معماری سنتی به همراه نقشه ها
مطالعات طراحی مرکزهنرهای تجسمی با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی سالن موسیقی،رساله طراحی کنسرت هال
مطالعات طراحی استودیوی ضبط موسیقی ، مرکز ضبط موسیقی