فهرست مطالب
1-1- مقدمه
2-1- ضرورت انتخاب پروژه
3-1- بیان مسئله
4-1- اهمیت انتخاب موضوع
5-1- روش تحقیق
6-1- اهداف کلی پروژه
7-1- فرایند عمومی تحقیق
1-2- بخش اول شناخت کودک
1-1-2- مقدمه
2-1-2- اهمیت دوران کودکی
3-1-2- رشد وپروش
4-1-2- عوامل موثر در ایجاد شخصیت در کودکان
5-1-2- کودک ، معماری و فضا
2-2- بخش دوم تعریف واژه ها
1-2-2-تعاریف
2-2-2- یتیم از دیدگاه قرآن و منابع اسلامی
3-2-2- لزوم رسیدگی به ایتام
4-2-2- یتیم و دولت اسلامی
5-2-2- یتیم و دارالایتام
3-2- بخش سوم
1-3-2- تفاوتهای بین محیط خانواده و شبانه روزی
2-3-2- اثرات غم انگیز و زیانبار محرومیت از مهر مادری
3-3-2- خلاصه ای از مشکلات فرزندان دور از خانواده وارائه برخی پیشنهادات در جهت رفع این مشکلات
4-2- بخش چهارم
1-4-2- اجمالی در خصوص پدیده بی سرپرستی وبدسرپرستی و علل آن ها
2-4-2- علل و انگیزه هایی که سبب سپردن کودکان به مراکز شبانه روزی می گردد
3-4-2- روند برخورد صحیح با کودکان بی سرپرست
4-4-2- آخرین دستاوردهای جهان در راستای واحدهای اقامتی ـ مراقبتی
5-4-2- وظایف بهزیستی و شرایط سرپرستی کودکان از والدین (تصویری از وضعیت موجود مسائل و برنامه ها )
6-4-2- مشکلات بهزیستی و مراکز شبانه روزی
7-4-2- پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت موجود در بهزیستی
1-3- بخش اول تاریخچه حمایت کودکان بی سرپرست
1-1-3- تاریخچه حمایت از کودکان بی سرپرست در جهان
2-1-3- تاریخچه حمایت از کودکان بی سرپرست در ایران
2-3- بخش دوم
1-2-3-موسساتی که قبل از انقلاب عهده دار نگهداری و حضانت از کودکان بودند
2-2-3-کلیه مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست درایران (در حال حاضر)
3-3-بخش سوم نحوه حمایت از کودکان بی سرپرست در جهان
1-3-3-نحوه حمایت از کودکان بی سرپرست در آمریکا و اروپا
2-3-3-نحوه حمایت از بی سرپرستان در کشورهای آسیایی
4-3- بخش چهارم آئین نامه اجرائی شبانه روزی ها
1-4-3- مواد آئین نامه
1-4- بخش اول
1-1-4- نوع موسسات موجود در جهان امروز (بی سرپرستی در جهان امروز )
2-1-4-بررسی سیستم های موجود در جهان
3-1-4-نمونه های موجود در جهان
2-4- بخش دوم
1-2-4- بی سرپرستی در ایران ( نوع سیستم ها )
2-2-4- نمونه های موجود داخلی
4-2-4- چه باید کرد ؟
1-5- بخش اول تنظیم برنامه فیزیکی طرح
1-1-5- معیارهای انتخاب سایت
2-1-5- ضوابط انتخاب سایت
3-1-5- تعیین جمعیت هدف
2-5- بخش دوم انتخاب عملکردهای موجود در سایت
1-2-5- تعیین حوزه های کارکردی
2-2-5- بررسی عملکردهای پروژه
الف ) سکونتی ـ اقامتی
ب ) فضاهایی لازم برای گذراندن اوقات فراغت
3-5- بخش سوم تعیین سطح و سرانه ها
1-3-5- بررسی سرانه ها
2-3-5-تعیین مساحت هر کاربری ( جداول )
فضاهای طرح و سطوح مورد نیاز آنها
ساختمان شیرخوارگاه
بخش اداری
مهد کودک
4-5-بخش چهارم تعیین عوامل خارجی و محیطی موثر بر طراحی
1-4-5- ابعاد انسانی
2-4-5-عوامل اقلیمی
بررسی شرایط اقلیمی شهر مشهد
- وضعیت آب و هوایی مشهد
- مشخصات جغرافیایی مشهد
دما و رطوبت هوا
وزش باد
تابش آفتاب
جهت استقرار ساختمان
3-4-5- طراحی اقلیمی
5-5- بخش پنجم بررسی ارتباط اجزاء مجموعه با یکدیگر
6-5 - بخش ششم توصیه های اجرائی (تاسیساتی ـ سازه ای )
1-6-5- توصیه های اجرایی
سیستم تاسیسات
سیستم سازه
7-5- بخش هفتم طراحی
1-7-5- نظام حرکتی
2-7-5- نظام فضایی کالبدی مجموعه
ارتباط با محیط ( باز یا بسته بودن مجموعه )
سهم توده و فضا
3-7-5- نظام عملکردی مجموعه
منابع و ماخذ