انجام پروژه های فاز یک و دو معماری09128380245 www.nbpars.ir

انجام پروژه های فاز یک و دو معماری09128380245 www.nbpars.ir

سلام این وبلاگ زیر مجموعه نقش برتر است آدرس سایت اصلی nbpars.ir شماره تماس 09128380245 برای خرید هر محصول روی لینک آن کلیک و پس از پرداخت بلافاصله دانلود کنید
انجام پروژه های فاز یک و دو معماری09128380245 www.nbpars.ir

انجام پروژه های فاز یک و دو معماری09128380245 www.nbpars.ir

سلام این وبلاگ زیر مجموعه نقش برتر است آدرس سایت اصلی nbpars.ir شماره تماس 09128380245 برای خرید هر محصول روی لینک آن کلیک و پس از پرداخت بلافاصله دانلود کنید

مطالعات طراحی ترمینال مسافربری استهبان ۵۰ صفحه و ۱۹ اسلاید – همراه با پلان ها و سه بعدی

مطالعات طراحی ترمینال مسافربری استهبان ۵۰ صفحه و ۱۹ اسلاید – همراه با پلان ها و سه بعدی

تاریخ ایجاد 11/09/2014 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: ۵۰ صفحه و ۱۹ اسلاید – همراه با پلان ها و سه بعدی   قیمت: 11000 تومان   حجم فایل: 4642 kb  تعدادمشاهده  14


چکیده:
موضوع اصلی این پایان نامه طراحی ترمینال مسافر بری برای شهرستان استهبان است. در این پایان نامه توضیحاتی در مورد وضعیت قرار گیری شهر, آب و هوا , اقلیم و غیره… آورده شده که پس از آن در مورد ضرورت طرح که چرا این طرح انتخاب شده و چه ضرورت و احتیاجی برای این طرح در شهر بوده است توضیحاتی آورده شده است و سپس سایت و محل قرار گیری و اجرای این طرح مورد تجزیه و تحلیل و برسی قرار گرفته است که چگونه و چه عوارض محیطی و طبیعی در این مکان قرار گرفته است و پس ا آن مطالعات تطبیقی و مربوط به طرح و نمونه های کار شده داخلی و خارجی آورده شده است.
سپس برنامه ریزی فیزیکی و ابعاد . اندازه ها و مشخصات فضا های مورد نیاز یک ترمینال مسافر بری مورد برسی قرار گرفته است و در ادامه توضیحاتی درباره ی چگونگی شکل گیری ایده وتبدیل آن به فرم آورده شده که در نهایت به فرم اصلی, پلان, سایت, برش و نما که حاصل این کار است میرسیم.

مقدمه:
سفر از قدیم الایام در زندگیه بیشتر انسان ها نقش داشته است که در آن زمانها با چهار پایان یا پای پیاده صورت میگرفته است که بعد ها با پیشرفت هایی که در زندگی انسانها و مسافرت و تارت آنها صورت گرفت کاروان سرا ها شکل گرفتند و بوود آمدند که محلی برای استراحت بین راهی مسافران بود و تارخچه ی آن به زمان هخامنشیان میرسد. وپس از آن درشکه خانه و درشکه ویا گالسکه که به چند اسب بسته میشد ساخته شد که وظیفه ی مل و نقل مسافر را به عهده داشت.
 
این سر منشایی بود برای تاسیس گاراژهای مسافربری که تاریخ تاسیس آن در ایران به سال ۱۳۶۸ هری شمسی میرسد که در مسیر تهران به تبریز رفت و آمد میکردند. اولین ترمینال رسمی و دولتی در ایران در سال ۱۳۵۲ در تبریز ساخته شد که پس از آن در تهران و ارومیه این ترمینال ها ساخته شدند. پس آن این خدمات در حیطه کاری وزارت راه و ترابری قرار گرفت و سهر داری ها در شهر های بالای ۵۰ هزار نفر موظف به ساخت پایانه های مسافر بری برون شهری شدند که این قانون در سال ۱۳۷۸ به تسویب رسید
 
  فصل اول:
 
استان فارس یکی از ۳۱ استان ایران است که در بخش جنوبی این کشور واقع شده‌ است. آب‌ وهوای استان فارس درنقاط مختلف این استان به سه دسته کوهستانی، معتدل و گرم تقسیم می‌شود.
 
این استان بامساحتی درحدود ۱۲۲٬۶۰۸ کیلومتر مربع، پنجمین استان بزرگ وباجمعیتی معادل ۴٬۵۲۸٬۵۱۳ نفر، برطبق برآورد جمعیتی سال ۱۳۸۹ خورشیدی سازمان ملی آمارایران، چهارمین استان پرجمعیت ایران به‌ شمارمی‌رود. براساس تقسیمات کشوری اردیبهشت ‌ماه سال ۱۳۹۰ خورشیدی، استان فارس به ۲۹ شهرستان، ۹۴ شهر، ۸۳ بخش و ۲۰۴ دهستان تقسیم شده ‌است. مرکزاستان فارس، شهرشیراز است که برطبق برآورد جمعیتی سال ۱۳۸۹ خورشیدی سازمان آمارایران به همراه حومه خود، جمعیتی معادل ۱،۷۴۹،۹۲۶ نفر داشته که پرجمعیت ‌ترین شهراین استان محسوب می‌شود. ازدیگرشهرهای پرجمعیت این استان می‌توان به شهرهای مرودشت، کازرون، جهرم وفسا اشاره کرد.
 
دراین استان، امروزه به جز اکثریت فارسی‌ زبان اقوام مختلفی نیزدراین استان زندگی می‌کنند؛ ازجمله قشقایی‌ها، لرها. که هر یک به گویش‌ها وزبان‌های مختلفی مانند فارسی، لارستانی، قشقایی، سیوندی، دوانی، لری، اردکانی، عربی وکهمره‌ای (بککی) سخن می‌گویند.
منابع مهم اقتصادی استان فارس برپایه کشاورزی و دامداری؛ شهرک‌های مختلف صنعتی، پالایشگاه‌ها، صنایع پتروشیمی ونیروگاه‌های مختلف بنا شده ‌است.
 
استان فارس باوجود جاذبه‌های متعدد تاریخی، طبیعی ومذهبی، یکی ازمراکز مهم گردشگری ایران است. همچنین تعدادی ازمراکز مهم دانشگاهی ایران دراین استان واقع شده ‌است.
 
فارس درکتیبه‌های هخامنشی به صورت پارسه ودرنوشته‌های یونانی به شکل پرسیس آمده وفارس وفارسی شکل عربی شده پارس وپارسی هستند.
 
فارس منطقه وسیعی است که قسمتی ازجنوب وجنوب باختری کشورایران رافراگرفته وتقریباًازیازده قرن پیش ازمیلادمسیح محل سکونت یکی ازطوایف آریایی بنام پارس بوده وبه همین مناسبت به پارس موسوم گردیده‌است.
نام خلیج فارس برگرفته ازنام همین منطقه‌ است که درسال ۱۳۵۲ هجری شمسی درتقسیمات کشوری ارتباط استان فارس باخلیج فارس قطع شد ومناطق حاشیه خلیج فارس به استان بوشهر تبدیل گردید.
پیشینه پیش ازاسلام ظهورپارس ‌استان فارس، ازچندهزارسال پیش زیست‌ گاه اقوام بومى ایران وبه ویژه ایلامیان بوده ‌است. پارس‌ها مردمان بودند آریایی ‌نژاد که معلوم نیست کِی به فلات ایران آمده‌اند ، درکتیبه‌های پادشاه آشورشمش یا داد پنجم ۸۲۳ تا ۸۱۰ پیش ازمیلاد ودر کتیبه ٔسن اخریب درسال ۶۹۱ پیش ازمیلاد و همچنین دریک رشته ازنامه ‌های آرشیو پادشاهان آشور که مربوط به حوادث ۶۵۳ تا ۶۵۲ پیش ازمیلاد است، پارس وآش به عنوان یکی ازایالات منتهی ایلامی ذکرشده ‌است، به عقیده محققان پارس وآش امکان داردکه همان پارس باشد.
 
براساس اسناد مورخان یونانی قبایل پارسی به شش طایفهٔ شهری وده‌نشین وچهار طایفهٔ چادرنشین تقسیم می‌شدند. طایفه ‌های شهری عبارتنداز:
پاسارگادیان، مرفیان، ماسپیان، پانتالیان، دروسیان، گرمانیان که مهم ‌تر ین آنها پاسارگاردیان بودند وقبیلهٔ هخامنشی وپادشاهان ناحیهٔ پارس ازاین قبیله هستند.
 
 همچنین چهارطایفهٔ چادرنشین عبارتنداز:
 
دائی‌ها، مردها، دروپیک‌ها، ساگارتی‌ها دولت ایلامی اندر سال ۶۳۶ پیش ازمیلاد به دست آشوریان ازبین رفت وشوش پایتخت آن به دست طوایف پارس افتاد.
 
نقشه محدوده فارس درقسمتی ازنقشهای راندر دوره افشاریه.
 
دراین نقشه واژه فارسستان (Farsistan) برای این سرزمین اطلاق شده ‌است.
 
 
 
استهبان یکی ‌ازشهرستان‌های استان فارس است که مردم آن به زبان فارسی باگویشهای محلی وترکی سخن می‌گویند.
شغل افراد این منطقه کشاورزی، دامداری وصنایع دستی است. ساخت ظروف سفالی لعابدارو ظریف وکاشی های هنری مهمترین صنعت دستی شهرستان استهبان است.
بهترین ظروف کاشی ازنوع سفالی ساده ولعاب‌دار وکاشی‌های هنری استان فارس،درشهرستان استهبان تولید وعرضه میشوند.
 
فرش‌ بافی نیزدر این منطقه رواج ورونق زیادی دارد وقالی‌ها بیشتر توسط زنان ودختران وبا نقشهای محلی وشریعت مداری بافته میشوند.
 
درمرکزاستهبان یک شرکت فرش تولید،خرید وفروش ‌فرش وصدور آنرابه نقاط دیگربه عهده دارد. نمد مالی، کلاه بافی، صابون پزی وتخت گیوه سازی ازدیگر صنایع دستی منطقه است ‌که ‌درشهرستان استهبان رواج دارد.
جاذبه های طبیعی وتاریخی،مکانهای دیدنی شهرستان استهبان راتشکیل میدهند. مهمترین جاذبه های طبیعی منطقه را دریاچه، تنگ و گردش‌گاه ها تشکیل میدهند. دره سبزوخرم تنگ استهبان باپوشش جنگلی وچشماندازهای بسیار زیبا قابلیت گردش‌ گاهی مناسبی راایجاد نموده مسجد جامع استهبان ازآثار دوره تیموری است ومسجد سنگی ایج که ساختاراصلی آن به دوره ساسانی برمی‌گردد، ازمهمترین جاذبه های تاریخی شهرستان استهبان به شمار می آید.
 
صنایع ومعادن
صنایع نیز در ارتباط با مشاغل عمده شهرستان برقرار شده وانواع کارخانه‌های تهیه موادغذایی، کارخانه‌های پنبه پاک‌ کنی وکارگاههای فرش‌ بافی دراین منطقه دایرهستند. معادن شهرستان استهبان محدود به معادن سنگهای ساختمانی است که ازبرخی ازآنها بهره برداری نیز صورت میگیرد.
 
 کشاورزی و دامداری
 
این شهرستان به دلیل داشتن آب وهوای معتدل وامکانات کافی برای کشاورزی ازلحاظ کشاورزی رونق دارد وانواع محصولات کشاورزی رامیتوان دراین شهرستان کشت کرد. عمده ترین فرآورده های کشاورزی استهبان عبارتنداز : گندم، جو، زعفران، پنبه، چغندر، انجیر، مویز، بادام، بنشن، تره بار که بیشتر این محصولات جزء صادرات شهرستان محسوب میشوند.
 
دامداری نیز پس ازکشاورزی ازمهمترین مشاغل اهالی این شهرستان میباشد. انواع فرآورده های دامی ولبنی ودام زنده ازتولیدات اینبخش به شمارمیروند. بازرگانی درشهرستان استهبان به لحاظ شغل غالب افراد که دامداری، کشاورزی وصنایع دستی میباشد، درارتباط با همین مشاغل شکل گرفته وعمده ترین صادرات این شهرستان عبارتنداز: گندم، جو، زعفران، پنبه، چغندرقند، تره بار، گوسفند، قالی، گلیم، گیوه، کلاه نمدی.
 
 مشخصات جغرافیایی
 
شهرستان استهبان درخاوراستان فارس ونزدیکی دریاچه بختگان واقع شده است. این شهرستان ازشمال به دریاچه بختگان، ازخاوربه شهرستان نیریز، ازجنوب به فسا وداراب وازباختر به بخش رونیزمحدود میگردد. مردم منطقه مسلمان هستند واقلیتی ارمنی نیز در آن‌جا ساکنند مرکز این شهرستان شهراستهبان است که در طول جغرافیایی ۵۴ درجه و ۲ دقیقه وعرض جغرافیایی ۲۹ درجه و ۷ دقیقه ودربلندی ۱۷۳۰ متری ازسطح دریا واقع شده است. شهرستان استهبان برابر باسرشماری سال ۱۳۷۵ تعداد ۶۲۹۳۱ نفر جمعیت دارد که نژاد این مردم آریایی است. شهراستهبان درمسیر راه شهرستان های فسا – نیریز و فاصله اش تا مرکز شیراز ۱۹۱ کیلومتر است. مسیرهای
دسترسی به این منطقه را راه استهبان – نیریزبه طول ۳۷ کیلومتر،راه استهبان – سروستان به طول ۹۶ کیلومتر،راه استهبان- داراب به طول ۷۰ کیلومترتشکیل می‌دهند.
 
وجه تسمیه وپیشینه تاریخی
نام این شهرستان ازلغت «سته» به معنای انگوروانگورستان گرفته شده است. آبادانی این شهرازسال ۷۴۶ هجری قمری ( پس از ویرانی آن دردوره مغول ) به دست امیرمبارز الدین آل مظفرصورت گرفته است. این شهردرقدیم چهارمحله داشت که هرمحله دارای مساجد وآب انبارهای متعددی بود. حمدالله مستوفی ازآن به نام شهرکی پر درخت که آب وهوای معتدل ومیوه فراوان دارد، یاد کرده است.
 
جغرافی نویسان اسلامی نام آنرابه صورت اصطهبانان و گاهی هم اصطهبانات ثبت کرده اند، ولی باگذشت زمان، فارسی زبانان آنرا اصطهبان نامیده اند. مورخین بسیاری از استهبان یاد کرده اند.
 
مکان‌های دیدنی استهبان
درخت چنار هزار ساله
محل رویش و رشد آن واقع در در میدان آب بخش استهبان بوده است. طول عمر این درخت چنار را متخصصین بیش از هزار سال برآورد کرده اند. متاسفانه مدیران شهر به واسطه تصمیم نسنجیده‌ای که بسیاری از اهالی شهر با آن مخالف بودند به بهانهٔ ترس از سقوط بر سر عابرها درخت چنار را از خاک بیرون آورده و به خارج از شهر ابتدای جاده استهبان و شیراز دوراهی کمربندی و ورودی استهبان منتقل نمودند.
 
چشمه قهری
 
مرغخانه
 
بک بک
 
آب چک
 
استخر بوخوم (سلخ بوخو)
 
استخر پایین (اِسِرّخِ پاین)
 
استخر بالا (اِسِرّخِ بالا)
 
تنگ مرغک در یک کیلومتری شهررونیز با پوشش جنگلی و فضای سبز، محوطه مسجد سنگی ایج با پوشش جنگلی و آبشار، لای تاریک با آبشار و چشمه سار، سلطان شهباز با پوشش جنگلی و آبشار، تنگ استهبان، تفرجگاه بردانه در راه ایج – داراب با چشمه سار و درختان مرکبات، بک بک زیستگاه پرندگان کمیاب.
 
آب گرم خیر
دم تنگ
کرتار
کوه تودج
قلعه دختر و آتشکده زرتشتیان
 
نقشه استان فارس:
 
نقشه شهرستان استهبان:
 
 فصل دوم ( بخشی از پروپزال ):
 
 ضرورت طرح:
 
در شهرستان استهبان برای رفت و آمد های بین شهری با وسایل نقلیه عمومی نیاز به یک مکان مناسب و درخور مردم فهیم این شهرستان احساس می شد و از انجا که ترمینال کنونی این شهرستان یک گاراژ قدیمی است، طراحیه مکانی برای انتقال مسافران به دیگر شهرستان ها لازم بود.
 
و……………………
 
 
 
 
 
فهرست مطالب:
تقدیم به………………………………………………………………………………….۳
سپاس گذاری…………………………………………………………………………….۴
چکیده……………………………………………………………………………………۵
مقدمه…………………………………………………………………………………….۶
۱-۱- فصل یک ( مطالعات اقلیمی )……………………………………………….۷
۱-۲- معرفی استان…………………………………………………………………….۸
۱-۳- جغرافیای استان………………………………………………………………….۹
۱-۴- پیشینه تاریخی استان……………………………………………………………۱۰
۱-۵- معرفی استهبان…………………………………………………………………۱۳
۱-۶- صنعت و معدن…………………………………………………………………۱۴
۱-۷- کشاوری و دامداری…………………………………………………………….۱۵
۱-۸- مشخصات جغرافیایی…………………………………………………………..۱۷
۱-۹- وجه تسمیه……………………………………………………………………..۱۷
۱-۱۰- مکان های دیدنی……………………………………………………………….۱۸
۲-۱- فصل دوم ( پروپزال )………………………………………………………………….۲۶
۲-۲- ضرورت طرح…………………………………………………………………..۲۷
۲-۳- دلیل انتخاب طرح…………………………………………………………………۲۷
۲-۴- تعریف طرح انتخابی……………………………………………………………..۲۷
۳-۱-فصل سوم ( تحلیل و آنالیز سایت )……………………………………………………..۲۸
۳-۲- توجیه سایت……………………………………………………………………..۲۹
۳-۳- مواردی که در انتخاب سایت مورد نظر مورد توجه قرار گرفته است……………۲۹
۳-۴- موقعیت سایت……………………………………………………………………۲۹
۴-۱- فصل چهارم …………………………………………………………………….۳۰
۴-۲- مطالعات تطبیقی………………………………………………………………..۳۱
۴-۳- ترمینال کار اندیش……………………………………………………………….۳۱
۴-۴- ترمینال مدرس……………………………………………………………………۳۲
۴-۵-ترمینال امیر کبیر…………………………………………………………………۳۲
 
 ۵-۱- فصل پنجم………………………………………………………………………۳۴
 
۵-۲- معرفی فضاها…………………………………………………………………..۳۵
۵-۳- فضای انتظار……………………………………………………………………۳۶
۵-۴- محل سرویس دهی………………………………………………………………۳۷
۵-۵- محل عبور معلولان……………………………………………………………..۳۸
۵-۶- توقف گاه ها…………………………………………………………………….۳۹
۶-۱- فصل ششم ( روند طراحی )………………………………………………….۴۰
۶-۲- تعریف ایده……………………………………………………………………..۴۱
۶-۳- شرح پیدایش ایده………………………………………………………………..۴۱
۶-۴- روند شکل گیری حجم………………………………………………………۴۲-۴۳
۷-۱- فصل هفتم………………………………………………………………………۴۴
۷-۲- تصاویر…………………………………………………………………….۴۵-۴۶
منابع………………………………………………………………………………….۴۷
تصاویر:
۷-۱- استان فارس………………………………………………………۸
۷-۲- بنای تاریخیه استان……………………………………………….۹
۷-۳- کتیبه های تاریخی استان………………………………………..۱۱
۷-۴- محدوده فارس در دوره افشار…………………………………..۱۲
۷-۵- استهبان………………………………………………………..۱۸
۷-۶- محصولات…………………………………………………….۱۵
۷-۷- نمای شهر……………………………………………………..۱۶
۷-۸- کوه های استهبان………………………………………………۱۸
۷-۹- چشم قهری……………………………………………………..۱۹
۷-۱۰- مرغ خانه…………………………………………………….۲۰
۷-۱۱- بک بک……………………………………………………..۲۰
۷-۱۲- استخر بوخوم………………………………………………..۲۲
۷-۱۳- نقشه استان فارس…………………………………………….۲۴
۷-۱۴- نقشه شهرستان استهبان……………………………………….۲۵
 
۷-۱۵- موقعیت سایت……………………………………………….۲۹
۷-۱۶- ترمینال کار اندیش………………………………………….۳۲
۷-۱۷- ترمینال مدرس…………………………………………….۳۲
۷-۱۸- ترمینال امیرکبیر…………………………………………..۳۳
۷-۱۹- جایگاه مستقبلین……………………………………………۳۵
۷-۲۰- سالن انتظار……………………………………………….۳۶
۷-۲۱- سرویس دهی داخلی،خارجی………………………………۳۷
۷-۲۲- راه پله ها…………………………………………………۳۸
۷-۲۳- توقف گاه………………………………………………….۳۹
۷-۲۴- روند شکل گیری حجم……………………………………۴۲-۴۳

 

 فرمت رساله: word – پاورپوینت ۱۹ اسلاید – حجم : ۵ مگابایت
نمونه های موردی داخلی و خارجی کامل و همراه با عکس
نفشه: تنها پلان ها و سه بعدی ارائه می شود. در صورت نیاز به طرح کامل می توانید سفارش دهید.
رندر و پوستر: ارائه نمی شود.
حجم فایل ها: ۵ مگابایت


کلمات کلیدی مرتبط:
برنامه فیزیکی ترمینال مسافربری, ترمینال مسافربری, حجم ترمینال مسافربری, دانلود مطالعات کامل ترمینال مسفاربری, دانلود پایان نامه ترمینال مسافربری, رساله ترمینال, رساله ترمینال مسافربری, رساله کامل ترمینال مسفاربری, ریزفضاهای ترمینال مسافربری, سه بعدی از ترمینال مسافربری, طراحی ترمینال مسافربری, طرح ن,
مقالات مرتبط
مطالعات طراحی فرودگاه ۳۰۹ صفحه – رساله معماری فرودگاه
رساله طراحی مجتمع های خدماتی – بین راهی
مطالعات ترمینال مسافربری و پایانه اتوبوس رانی
مطالعات ترمینال مسافربری
مطالعات کامل طراحی ترمینال -رساله پایان نامه معماری طراحی ترمینال مسافربری اتوبوس -پایانه بین شهری
دانلود مطالعات ایستگاه مترو
دانلود پایان نامه هتل تفریحی توریستی+مطالعات+تمامی نقشه های اتوکدی+رندر ها و شیت بندی
مطالعات طراحی ایستگاه راه آهن
دانلود مطالعات ترمینال مسافربری - شامل تاریخچه ،مبانی نظری ، برنامه فیزیکی ، ریزفضاها، نمونه موردی ،استاندارد و ضوابط
مطالعات طراحی ترمینال مسافربری شهرستان مراغه
مطالعات معماری ایستگاه مترو ۱۳۳ صفحه – رساله معماری ایستگاه مترو ۱۳۳ صفحه
مطالعات و برنامه فیزیکی ترمینال مسافربری غرب ۲ (پایان نامه)
مطالعات و برنامه فیزیکی ترمینال مسافربری(پایان نامه)
رساله ایستگاه راه آهن ۱۳۰ صفحه – مطالعات ایستگاه راه آهن ۱۳۰ صفحه
رساله ترمینال و پایانه مسافربری جاده ای ۲۱۰ صفحه – مطالعات پایانه مسافربری بین شهری
رساله معماری ترمینال مسافربری ۹۵ صفحه – مطالعات معماری ترمینال مسافربری ۹۵ صفحه
رساله ترمینال و پایانه اتوبوس بین شهری
رساله پایانه و ترمینال دریایی
رساله ترمینال مسافربری2
رساله طراحی ایستگاه قطار شهری (ایستگاه مترو)